Begroting en betalen
Begroting, betalen en zelf declareren
Begroting voor nota’s groter dan 100 Euro:
- Wettelijk zijn wij verplicht een begroting voor u te maken voor behandelingen duurder dan 250 Euro
- Het is echter onze gewoonte u aan te bieden een begroting te maken indien wij inschatten dat de kosten van de voorgestelde behandeling hoger zijn dan 100 Euro.
- Indien u dat wenst kunnen wij op uw verzoek natuurlijk ook een begroting maken indien wij inschatten dat een behandeling minder kost dan 100 Euro.
Randvoorwaarden begroting:
- De tandarts kan alleen een begroting maken van iets waarvan zij zelf in uw mond heeft vastgesteld dat er moet worden uitgevoerd (en van eventuele alternatieve mogelijkheden)
- In de begroting houden wij ons aan de behandelcodes en tarieven welke de Nederlandse Zorg Authoriteit (NZA) voor het betreffende jaar heeft vastgesteld
- Indien u in bijvoorbeeld in november een begroting krijgt, maar de behandeling pas in het nieuwe jaar laat uitvoeren, dan gelden de NZA-tarieven van dat nieuwe jaar
- Indien u bijvoorbeeld in maart een begroting heeft gehad en u stelt de behandeling uit tot december, dan loopt u het risico dat de te repareren schade groter is geworden dan het geval was ten tijde van het maken van de begroting. Als dat het geval is, is er een nieuwe situatie ontstaan en zal er een nieuwe begroting gemaakt moeten worden.
Samen doorlopen van de rekening:
Wij vinden het belangrijk om transparant te zijn. Ook over de rekening.
Wij lopen daarom iedere factuur met u door en leggen deze uit voordat u deze betaalt. De praktijk leert dat dit voorkomt dat er fouten op de rekening staan en dat u naderhand vragen over de nota heeft.
Wij vinden deze transparantie net zo belangrijk als onze tandheelkundige zorg. Voor beide nemen we daarom de tijd.
Na controle of behandeling betalen middels PIN:
Na de controle of de behandeling en nadat wij u de rekening hebben uitgelegd, rekenen wij met u af via ons PIN-apparaat.
Indien u daar prijs op stelt kunnen wij u daarna de nota ook als PDF mailen. Deze kunt u gebruiken om digitaal te declareren bij uw verzekeraar. U hoeft deze dan niet meer apart in te scannen.
U ontvangt een nota in PDF-formaat nog dezelfde dag.
Eenvoudig en snel zelf declareren bij uw verzekeraar:
Bij bijna alle zorgverzekeraars kunt u op eenvoudige wijze uw nota’s indienen via de site en/of de APP van uw verzekeraar.
Bij de meeste verzekeraars heeft u het verzekerde bedrag (kinderen tot en met 17 jaar 100% van de nota) dan binnen 3 tot 8 werkdagen weer terug op uw rekening.
Wilt u weten hoe dit moet bij uw verzekeraar en binnen hoeveel tijd zij het geld naar uw rekening overmaken, Google dan op:
De naam van uw verzekeraar + declareren
Voorbeelden:
- Zilverenkruis declareren
- ONVZ declareren
- CZ declareren
- VGZ declareren
- IZA declareren
- Zekur declareren
- Unive declareren